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Global company's growth strategy 2012 by TNS Digital.

글로벌 유명 기업의 CMO(각 회사 마케팅 대장들, CocaCola, BestBuy,Nissan, Xerox )인터뷰를 통해, 2012년 디지털 마케팅이 가야 할 방향성을 제시한 파워풀한 자료입니다.

열공해야 겠습니다.  

* Facebook, Mobile 등을 활용한 Brand Viral 및 고객 소통 대폭 확대

* 소셜미디어(Facebook commerce)을 통한 제품 유통 채널, 더욱 확장될 것 

* 글로벌 대기업 Brand Community Building에 집중 (focus on brand building)

* 신뢰성 있는 Data 공유를 통한 새로운 비즈니스 제휴 늘어날 것
 
(new business connections through ‘shared data’)

* 더욱 성장하는 모바일 시장 (More growth in mobile)
: 8%의 모바일 사용자는 매일 휴대폰을 통해 쇼핑을 경험하게 될 것 
 (8% of mobile users shop with their phones on a daily basis)

* NFC, Mobile Payment 도입은 Social Commerce 성장에 필수 도입 요소
 (Google 전자 지갑 등 재조명)


As technology continues to innovate across areas including 3D printing, Augmented Reality, 4G, LTE mobile networks and next generation web search,there are many new opportunities for an enhanced retail experience
This is not to say eCommerce will grow at the rapid expense of bricks-based retailing;the social nature of shopping is too powerful to fade in the near-term for many categories. 
However, we expect to see some of the influence digital touchpoints have had on early path-to-purchase phases, driving further consumer demand for digital experiences closer to the point-of-purchase and in-store.

Mobile will be a crucial component of this trend.



 
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